vineri, 19 octombrie 2012

Cand ne-am cunoscut (V)



In timp ce inchideam telefonul si urcam scarile, rasunau cuvintele lui:
- "In maxim 3 ore ajungem. Ma aduce cineva cu masina."

Dupa luni intregi de luptat cu sentimentele si visele, acum nu simteam nici o urma de emotie. Eforturile mele aveau rezultate.
Probabilitatea ca poate nimic din tot ce noi ne-am propus nu se va´mplini, mi-am facut-o colega de drum, si acum nu mai gaseam acea urma de iluzie.
Pana la urma, e normal nu? Am reusit sa-mi protejez inima de vise false.
Totusi, era o raceala-n mine nestiuta pana atunci.

M-am asezat undeva langa geam sa ascult stropii de ploaie, mi-am luat o carte si am inceput sa citesc... mai aveam inca timp.

(va urma)...

14 comentarii:

Milena spunea...

Ligia, nu te da bătută!! Continuă să scrii.. ;))

Ligia Trîncă spunea...

Milenia,
pentru oameni ca tine merita!

te imbratisez!!!!!!
<><

Anonim spunea...

Ne tii cam mult in suspans, Ligi:)) Cand vor aparea urmatoarele capitole din poveste?

Ligia Trîncă spunea...

Saptamana asta pregatesc continuarea :)
>:D<
Am sa anunt

Anonim spunea...

Ligiaaa, hai cu continuarea aia :D

Vio spunea...

Ligia, as vrea sa te intreb ceva...mai delicat. E tot un caz, cum s-a mai dezbatut dar putem si generaliza ca poate si alte fete au aceiasi dilema. Sa spunem ca o fata se roaga de multi ani pentru viitorul sot si se pastreaza curata, iar raspunsul vine cand ea se asteapta mai putin si il intalneste. El chiar ii bifeaza asteptarile pentru viitorul sot, dar problema e ca are un trecut de playboy. Poate prin viata lui au trecut un numar mare de femei, mai specific prin patul lui. Acum e schimbat si asta se vede, dar desi e curat prin Cristos; el tot are un carnel negru ca sa ii zicem asa cu aventuri. Ce sa faca fata care crede ca doar un anumit baiat e pregatit pentru ea si cand Dumnezeu i-l aduce, ii spulbera visele? Ea l-a asteptat atatia ani, ani in care el umbla din floare in floare.Nu mi se pare corect chiar din partea lui Dumnezeu, stiu ca suna ciudat, dar nu stiam cum sa o spun mai direct. Ai fi putut accepta asa ceva, daca ar fi fost ipotetic cazul tau? Acuma, la ce vremuri traim, cred ca oice fata se gandeste la problema asta. Daca el si-a inceput deja viata sexuala, pot accepta? Si daca nu pot nicidecum, si nu am de ales ca e voia Domnului? Iti ramane celibatul sau sa alegi fara sa-L mai consulti...E o dilema, oare poti sa dai niste raspunsuri fetelor? Ms:) Astept continuarea povestii tale.

Anonim spunea...

Ligiuta, ai facut pauza de scris?:( uite ce provocari primesti, chiar mi-ar placea sa citesc si raspunsurile la ele. Plus povestea.

Ligia Trîncă spunea...

Dragele mele,
curand voi pune continuarea povestii.
si voi raspunde intrebarilor voastre.

Am avut in ultima vreme momente si trairi ciudate, ce mi-au impiedicat sufletul sa scrie...
Dar revin.
Promit.
Revin curand.

Va multumesc ca sunteti aici!

Ligia Trîncă spunea...

Draga Vio,
Imi cer scuze ca nu am reusit pana acum sa-ti scriu. Am tot cautat un moment linistit, dar abea acum l-am gasit.
Am sa-ti raspund, dar cat mai scurt si clar posibil. :)

Eu nu cred ca Dumnezeu spulbera visele care sunt dupa Voia Lui.
Mai mult. Tind sa cred ca Dumnezeu nu se ocupa cu spulberarea viselor ci cu zidirea lor.

Cand apare o situatie ca situatia prezentata de tine, cred cafata respectiva va fi capacitata cu suficienta putere incat sa ierte. Un astfel de baiat, cu trecut “nisipos”, are doua optiuni: ori se marturiseste el din propie initiativa (ceea ce poate fi un punct in favoarea lui) ori se afla despre trecutul lui de la alte persoane (ceea ce ne permite sa punem un mare semn de “?” –intrebare- in dreptul lui in ce priveste schimbarea adevarata si nasterea din nou).

Am mai spus odata, si voi spune si acum: nu cunosc persoanele si situatia reala, asa ca nu-mi permit sa judec pe nimeni.

Sa nu uitam: o fata care asteapta raspunsul lui Dumnezeu la rugaciuni cu privire la viitorul sot, trebuie sa primeasca o siguranta, o implinire si o pace in momentul in care crede ca baiatul cu care vorbeste este cel pe care il asteapta.
Daca fata despre care ne vorbesti, in ciuda faptului ca ii cunoaste viitorul, continua sa primeasca pace in suflet, implinire si siguranta, inseamna ca este pregatita pentru un astfel de sot. Cea mai mica indoiala sau neliniste trebuie analizate, iar analizarea aceasta se poate face doar intr-o stransa legatura cu Autorul Dragostei;
pe genunchi.

Si inca ceva; Dumnezeu nu cred ca rasplateste o asteptare curata si credincioasa cu o viata din floare in floare.
Cred ca balanta lui Dumnezeu este cat se poate de corecta.
El este cat se poate de corect.

In ce ma priveste pe mine, imi amintesc cum inca din prímele rugaciuni, ceream si credeam ca persoana pregatita pentru mine, va face acelasi lucru pe care-l fac eu: se va ruga pentru un “noi” chiar daca pe-atunci necunoscut.
Si asa a fost.
A fost unul din semnele care mi-au dat curaj sa merg inainte cu aceasta relatie.

Daca poti acepta o astfel de relatie, precum cea descrisa de tine, inseamna ca ai fost inzestrata cu puterea suficienta de Sus.
Daca nu, inseamna ca sufletul tau nu a gasit linistea si iubirea adevarata inca, si deci,
asteptarea n-a luat sfarsit.

Oricare ar fi situatia, cauta siguranta Lui, linistea Lui in sufletul tau. Si-atunci vei primi pace care intrece orice. :)

Te imbratisez

Ligia Trîncă spunea...

Am gasit o greseala in mesajul meu :)
imi cer scuze.
Vroiam sa spun :
"Daca fata despre care ne vorbesti, in ciuda faptului ca ii cunoaste TRECUTUL (nu viitorul- cum am scris mai sus). Viitorul doar Dumnezeu il stie :P :)

Ella spunea...

Ligia, sper ca realizezi ce face Dumnezeu cu povestea ta. Fetele o urmaresc, gasesc raspunsuri, se deschid cu intrebari. E amazing! Cand El te binecuvinteaza, o face ca sa devii la randul tau o binecuvantare, nu-i asa? Si El e doar la inceput. Continua sa scrii:)>:D<

B.D. spunea...

Nu cred că mai are rost să spun că și eu aștept continuarea poveștii, mai bine spus a realității.
Am și eu o întrebare.
Ce faci când cei din jur pun o presiune pe tine și îți cer oarecum să cobori standardele, spunând că problema singurătății tale e la tine nu la ceilalți?
E greșit sau nu să ai standarde? Și dacă da cam cum ar arăta ele?

Îmi cer scuze dacă am întrebat prea multe.

Mult har și pace!

Ligia Trîncă spunea...

Da Ella...
inca de la inceput (la inceputul scrisului)
simteam ca este chemarea Lui pentru mine.
Si asa a fost...

Ligia Trîncă spunea...

Draga mea B.D.
La PRIMA intrebare am sa-ti raspund mai “lung”.
Cand cei din jur pun o presiune pe tine, este pentru ca ei nu au rabdare si nu traiesc la ritmul frumos viata ta,
si intr-un fel e omenesc, pentru ca nu este viata lor.
Fi sigura ca si ei au fost presionati la randul lor de alte persoane. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa traiesti dupa cum dicteaza lumea din jur.
Traieste fiecare moment,
chiar si celibatar… pentru ca nu te vei mai intalni cu el.
Eu am realizat lucruri ce m-au invat sa cresc cu Dumnezeu, frumos, pe-atunci.
Fiecare etapa are frumusetea ei. Daca ramai cu sufletul Sus vei stii sa te bucuri de clipa traita.
Daca presiunea celor din jur e mare, ignora-i.
Ignoranta, in astfel de situatii face bine.

Cat despre cea de-a doua intrebare, eu cred ca este utila stabilirea unor standarde.
O tanara (si orice tanar) are nevoie de scopuri (mici si mari), pentru a le implini pe rand.
Cred ca este o metoda de-a ne maturiza, de-a ne cunoaste limítele si de-a ne pune la incercare credinta.
Deci standardele sunt bune… foarte bune.
Sa nu lipseasca din viata ta.

Cum ar arata ele?
Aici depinde de fiecare, cat crede sau cat poate. Si e o mare diferenta.
Cu Dumnezeu, standardele intotdeauna sunt diferite de cele ale lumii.
Cauta frumosul sufletului, partea aceea de Cer prima data, si-apoi toate celelalte vor veni …


te imbratisez draga mea