sâmbătă, 22 septembrie 2012

Mi-am strâns resurse

Stam la inceput de an scolar, la inceput de rutina.
Melancolia zilelor de vara ne invaluie precum primele frunze de toamna cazute.
Inca rasuna in jur hitul zilelor calduroase, inca rasetele prietenilor se mai aud, desi indepartate.
Inca mai rasfoim fotografii recente cu soarele, nisipul si marea; cu vacanta perfecta sau calatoriile realizate in ultimele luni.
Inca mai pastram bronzul pentru care (unii) ne-am istovit atat de mult...
Dar suntem pregatiti pentru greul si realitatea ce urmeaza?
Indiferent de raspuns, suntem obligati.
Nu exista o alta optiune.

Vorbeam zilele trecute cu tinerii adolescenti ai generatiei noastre si ma uimeau cu buna lor dispozitie dupa luni de vacanta.
Pe unii i-am observat schimbati atat fizic cat si emotional.
Unii pareau diferiti prin comportament, caracter si gesturi.
Au inceput pe rand sa-mi povesteasca despre noul cerc de prieteni, fiecare in dreptul lui.
Toti pareau sa fie centrul de atentie al grupului.
Unele adolescente s-au imbujorat usor cand am deschis subiectul "baieti".
Dar nici baietii nu erau mai curajosi.
Nu am reusit sa dezvolt cu ei prea mult tema aceasta.
Ma intreb cum or sta la subiectul "suflet" si "citirea Bibliei".

Daca observam atenti adolescentii si tinerii din jur vom putea citi, fara dar si poate, in comportament, despre anturajul, emotiile si crezurile lor.
Nu ai nevoie de prea multa pregatire pentru asa ceva.
In functie de comportamentul, vocabularul si "mofturile" unui copil, aproape ca-ti poti imagina conversatiile care au loc in familie.
In functie de comportamentul, vocabularul si "mofturile" unui adolescent, aproape ca-ti poti imagina conversatiile care au loc in cercul lui de prieteni.

Inainte de a dezvolta fiecare subiect in parte, am cerut ajutorul unor prieteni si tineri, trecuti deja prin adolescenta, care doresc din tot sufletul sa traga un semnal de alarma "victimelor" acestei varste fragede.
Atentie la semnatura lor, sunt tineri cu renume ;).

Dragoste;
Cu privire la dragoste, trebuie in primul rand sa o caute la timpul potrivit, cand sunt pregatiti pentru o relatie, si asta depinde de fiecare. Daca vrei o relatie de durata, nu te grabi!!! Apoi, e nevoie si de implicarea lui Dumnezeu, sa stii ca e din partea Lui. Mai cred ca trebuie sa ne pese si de ce spun parintii, pentru ca ei ne vor binele si au experienta mai multa decat noi. Multi tineri iau ce vine, si se baga fara sa astepte… si apoi ajung la regrete. Totusi, bine ca mai sunt si altii, care tin la puritatea lor.   -Boboc – Dunamis - (artist hip-hop crestin)
Imi aduc aminte ca am ascultat un mesaj in care erai incurajat ca si tanar sa iti faci o lista de caracteristici care ti-ai dori ca viitorul partener sa le aiba… si m-am pus pe treaba. Am facut o intreaga lista care avea mai mult de 15 puncte. Pe masura ce reciteam lista, am inceput sa tot tai din ele, si pana la urma mi-am dat seama ca tot ce imi doream de la viitorul meu sot e sa il iubeasca la nebunie pe Dumnezeu, pentru ca daca o sa il iubeasca pe Dumnezeu o sa ma iubeasca si pe mine. Imi place ca Biblia spune ca Dumnezeu este dragoste (1 ioan 4:8). Un sfat? Cand cauti dragostea, cauta- L pe Dumnezeu in acea persoana, si cat de mult din El este in acea persoana, pentru ca doar asa o sa gasesti dragostea adevarata! -Adina Trâncã- (sotia cantaretului Sunny -VitaminaC- o pereche dedicata si implicata pe deplin in slujire)-
Credinta:
Au fost perioade in viata mea in care am crezut ca pot si singura. Chiar daca am avut succes poate, au fost cele mai nefericite timpuri pe care le-am trait. Hristos nu vrea ca noi sa o ducem rau sau sa fim priviti de lume ca niste ciudati, dar vrea sa ne facem vulnerabili in fara Lui. Asta inseamna o atitudine potrivita, o incredere in lucrurile pe care nu le vezi - credinta.  -Delia Filip- reporter TV- 
 Poate că ne este ruşine să nu afle lumea că suntem pocăiţi. Când eram adolescentă şi mergeam la biserică, mă rugam să nu mă vadă nimeni din şcoală. Greşit! Ar trebui să fim mândri cu Dumnezeu, să investim în relaţia noastră cu El şi să fim conştienţi că nu totul se întâmplă peste noapte. E nevoie de timp pe care să îl petrecem cu El. Câteodată suntem tentaţi să credem că nu merită. Nu e aşa, tânăr scump. Merită şi...oh, cât merită!  -Alina Ilioi- Jurnalist (Prezentatoare la emisiunea “Sanatate la 4 ace” si reporter Antena1)-

Anturaj:

Biblia ne spune spune să ne ferim nu de oameni, ci de oameni răi. Cine vrea să fie fericit își va alege cu grijă anturajul. Există o legătură între pretenii noștrii și fericirea noastră. (Ps. 1:1) Am auzit de-atâtea ori povestea tristă a unui anturaj greșit. Începea întotdeauna cu ,,era bun până când a început să fie prieten cu...” Anturajul ne influențează deciziile. Oamenii buni ne vor da sfaturi bune și viceversa. Anturajul ne influențează obiceiurile. Obiceiurile prietenilor mei vor fi într-o zi obiceiurile mele. ,,Spune-mi cu cine te împrietenești ca să-ți cum spun cum o să arați în viitor.”  -Marius Copil- (Pastor – Oradea)-
Tanarul, precum puiul de pasare, isi incerca aripile prin petrecerea unui timp oarecare ( ore zilnice) in cadrul unui grup, inainte de a prinde aripi in a se despartii total de cuibul parintesc. Deci ,anturajul e extreme de important.  -Ramona Trâncã- (Pedagog si mama)-

2 comentarii:

B.D. spunea...

Dumnezeu să binecuviteze acest proiect și viețile voastre!

Aris Soporan spunea...

Pace Ligia! Am schimbat adresa blog-ului meu personal si de acum inainte este www.vocea-din-umbra.blogspot.com ! Abia astept sa inceapa proiectul,sa discutam,sa ne sfatuim,si impreuna sa incercam din rasputeri sa ducem o viata dupa voia Lui! Domnul sa ne binecuvanteze pe noi toti care ne implicam in acest proiect si sa ne dea intelepciune in tot ceea ce facem!